You are currently viewing Strona internetowa – jeden z fundamentów działań firmy w sieci

Strona internetowa – jeden z fundamentów działań firmy w sieci

W dzisiejszych czasach niemal każda firma ma swoją stronę internetową. Jest to doskonały sposób na zawarcie najpotrzebniejszych potencjalnym klientom informacji w jednym miejscu. Możemy na niej zamieścić dosłownie wszystko – od kontaktu przez galerię zdjęć naszych produktów lub usług aż po sklep internetowy.  Jakie strona internetowa będzie odpowiednia dla Ciebie i z jakim kosztem musisz się liczyć?

Określ cele swojej strony internetowej

Czym powinna być Twoja strona internetowa? Wizytówką przedstawiającą historię i działalność firmy, a może chcesz rozpocząć sprzedaż internetową? Poniżej przedstawię kilka typów stron:

 

  • Blog internetowy

    Można na nim umieszczać wpisy. Pozwala na bardziej bezpośrednią komunikację z użytkownikami niż inne rodzaje stron.

  • Strona wizytówka

    Przejrzysta strona, na której na pierwszy rzut oka widać wszystko co najważniejsze na temat firmy. Najczęściej wybierają ją firmy, które świadczą usługi poza Internetem.

  • Strona profesjonalna

    Pełna jest przyciągających uwagę grafik. Ma szeroko rozbudowaną funkcjonalność, najczęściej wybierana jest przez firmy opierające swoją działalność o sieć. Bardzo dobrze sprawdzi się do budowania więzi z klientami, nastawiona na wyniki w wyszukiwarkach internetowych.

  • Strona internetowa Premium

    Zawiera w sobie najnowocześniejsze trendy graficzne i rozwiązania tzw. user experience, czyli ogółu wrażeń użytkownika. Zawiera niestandardowe opcje funkcjonowania, a także wiele rozwiązań mających na celu ułatwienie pozycjonowania strony w wyszukiwarkach i bezpieczeństwo strony.

  • Sklep internetowy firmy

    Sklep internetowy jest idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy chcą przedstawić oferowane przez siebie produkty zdecydowanie większej liczbie osób. Połączenie strony i sklepu pozwoli na administrację treścią z poziomu jednego panelu administracyjnego.

Podobnie jak przy zakupie telefonu czy samochodu, każda dodatkowa opcja powoduje wzrost ceny. Musisz więc sprecyzować, do czego będzie Ci służyć Twoja strona.

Czy wybór wykonawcy jest ważny?

Oczywiście, że tak. Możesz wybrać opcję tańszą i szybszą, ale przełoży się to zapewne na funkcjonalność i ogólne działanie Twojej strony. Możesz też poświęcić trochę więcej czasu i pieniędzy, aby w zamian otrzymać estetyczną, responsywną witrynę dostosowaną do Twoich potrzeb. Zamiast wybierać kogoś, kto ogłasza się – na przykład – na Facebooku, skieruj swoją uwagę na specjalistę z bogatym portfolio lub do agencji interaktywnej.

Musisz jednak pamiętać, że w obu przypadkach koszt będzie wyższy. Co może składać się na wyższą cenę strony internetowej?

 

  • spersonalizowany projekt graficzny
  • zagwarantowanie funkcjonowania strony
  • optymalizacja pod SEO
  • instrukcja obsługi strony
  • wsparcie strony
  • porady w zakresie marketingu i social mediów
  • terminowe wykonanie zleconej strony

 

Nie zapominaj jednak, że najważniejszy jest zdrowy rozsądek – nie zamawiaj wykonania niepotrzebnych Ci elementów strony, by uniknąć zbędnych wydatków.

Jak długo powstaje strona internetowa?

Tu też wszystko zależy od rodzaju strony. Najbardziej zaawansowane witryny (takie jak na przykład strona internetowa premium lub sklep internetowy) powstają nawet powyżej miesiąca. Z drugiej strony najprostsza strona wizytówka to około 3-5 dni oczekiwania. Znając cel i rodzaj swojej strony, możesz poszukać idealnej dla Ciebie oferty stworzenia strony.

Ile kosztuje strona internetowa?

Zaczynając od najtańszej opcji, czyli bloga – koszt zaczyna się od około 500 zł aż po nawet 6000 zł za profesjonalny sklep internetowy. Oczywiście wszystko zależy od ilości podstron, funkcji i ogólnego rodzaju strony – dlatego tak ważne jest dopasowanie go do profilu Twojej firmy. Strona wizytówka z kilkoma podstronami, blogiem i projektem graficznym to koszt wahający się między 1000-1500 zł. Doliczając do tego optymalizację strony internetowej pod wyszukiwarki, do kosztu strony należy doliczyć około 200-300 zł. Nie zapominajmy o hostingu – roczny koszt za niewielką stronę internetową to około 150-200 zł rocznie.

Podsumowanie

Za niewielką stronę internetową z podstawowymi funkcjami trzeba zapłacić około 2000 zł.  Oczywiście – można zrobić to taniej, ale wtedy trzeba mieć na uwadze możliwe ryzyka wynikające z ceny, na przykład niedotrzymanie terminu przez wykonawcę lub mała funkcjonalność strony. Nie ma co jednak wyrzucać pieniędzy w błoto – zbędne elementy niepotrzebnie wywindują koszt zlecenia. Strona internetowa to poważny krok przy rozwoju firmy. Dobrze prowadzona może przełożyć się na lepsze wyniki sprzedażowe, większe zainteresowanie Twoimi usługami/produktami i zwiększenie bazy potencjalnych klientów – a to powinno być naczelnym celem każdego przedsiębiorcy.

Warto też skorzystać z dofinansowania stworzenia własnej strony www. Taką możliwość daje m. in. program dofinansowań Fundacji Rozwoju Polskiej Przedsiębiorczości

Udostępnij na Facebook'u i podziel się z innymi!