You are currently viewing Strona firmowa- dlaczego warto postawić na profesjonalizm?

Strona firmowa- dlaczego warto postawić na profesjonalizm?

Zakładając firmę początkujący przedsiębiorca ma przygotowany plan, cele oraz wizję rozwoju swojego biznesu. Po załatwieniu niezbędnych spraw papierkowych, zmotywowany do działania może rozpocząć budowanie firmy. Nieważne czy zajmować się będzie produkcją, handlem czy usługami, jedno jest pewne- konkurencja będzie ogromna. Żeby wejść na rynek i tworzyć markę, która stanie się rozpoznawalna, najważniejszy jest marketing. Ten, w XXI wieku, w ogromnej mierze oparty jest na sieci internetowej. Posiadanie strony oraz firmowych profili w mediach społecznościowych to teraz absolutna podstawa. W ten sposób przedstawia się światu swój biznes, buduje zaufanie i wiarygodność firmy oraz pozyskuje nowych i utrzymuje aktualnych klientów. Aby wypaść jak najlepiej i zainteresować innych, trzeba postawić na profesjonalizm przy tworzeniu profilu w sieci. Dlatego już na początku rodzi się pytanie: czy zrobić stronę firmową samemu, czy lepiej zwrócić się do fachowców? 

Postaw na profesjonalizm!

Decyzję o działaniach marketingowych warto rozważyć już przy pisaniu biznesplanu. Biorąc pod uwagę jak ważne dla firmy są działania promocyjne oraz reklama, każdy chciałby aby marketing stał na najwyższym poziomie. Dziś szukając produktów lub usług, niemal każdy w pierwszej kolejności wybiera Internet. To jest prawdziwe kompendium wiedzy oraz miejsce, gdzie zebrano wszystkie potrzebne wskazówki. Potencjalny klient przeglądając sieć, skupi uwagę na stronach, na których nie tylko znajdzie odpowiedzi na pytania, ale też będzie poruszał się z łatwością, dzięki prostej, estetycznej i intuicyjnej budowie. Taką witrynę gwarantują nam firmy zajmujące się marketingiem internetowym. W tym przypadku trzeba się jednak liczyć z dodatkowymi kosztami.

A czemu nie samemu?

Owszem, można samemu zrobić firmową stronę. Wykupienie domeny (lub skorzystanie z bezpłatnej) i założenie strony zajmie zaledwie kilka minut. Internet oferuje również kreatory stron, które pozwolą nawet laikowi stworzyć swój pierwszy serwis. Są one bardzo proste w obsłudze. Bazują głównie na wyborze dostępnych opcji z rozwijanej listy lub na zasadzie przeciągnij i upuść. Opcje są jednak bardzo ograniczone i aby skorzystać z większej gamy możliwości, trzeba dokupić dodatkowe pakiety. To nie wszystkie problemy, które mogą pojawić się przy korzystaniu darmowych kreatorów stron. Ograniczona jest liczba szablonów, motywów, układów i opcji graficznych. Witryna może też działać wolniej, a korzystając z darmowych hostingów, trzeba przygotować się na reklamy widoczne na naszej stronie.

Profesjonalizm czy samodzielność?

Odpowiedzią na to pytanie są wymagania jakie ma właściciel firmy. Jeśli interesuje go lokalny rynek oparty na mniejszej ilości klientów, a nie chce inwestować pieniędzy w marketing, to opcja darmowej strony internetowej wydaje się rozsądna. W takim przypadku należy wziąć pod uwagę jeszcze jeden szczegół. Stworzenie witryny to jedno, a systematyczne prowadzenie jej, to drugie. Warto więc wziąć pod uwagę, że trzeba będzie poświęcić temu trochę czasu.

Wyborem bardziej oczywistym wydaje się zlecenie stworzenia serwisu i opieki nad nim profesjonalnej firmie. Generuje to pewne koszty, jednak zyski, które może przynieść nam dobrze zbudowana strona internetowa są znacznie wyższe. Biorąc pod uwagę z jaką szybkością rozwija się technologia i zmieniają trendy, dobrze jest być spokojnym, że ktoś czuwa nad naszym biznesem od strony technicznej. Oddanie witryny w ręce profesjonalistów to również marketingowy strzał w dziesiątkę. Optymalizacja strony w oparciu o SEO pozwoli zwiększyć ilość wyświetleń strony oraz zdobyć kolejnych klientów. 

Udostępnij na Facebook'u i podziel się z innymi!