You are currently viewing Potęga mediów społecznościowych

Potęga mediów społecznościowych

Facebook, Instagram, LinkedIn – chyba wszyscy znają te nazwy. Korzystamy z tych serwisów codziennie i często możemy natknąć się w nich na reklamy różnych firm lub produktów. Na czym polega potęga mediów społecznościowych i jak ją wykorzystać w biznesie?

Internetowa codzienność

Każdego dnia korzystamy ze smartfonów i najpewniej jedną z częściej otwieranych przez nas aplikacji jest Facebook. Pomiędzy wszelkimi treściami wyświetlanymi w aktualnościach pojawiają się też różne reklamy. Serwisy społecznościowe to bardzo dobry sposób na pokazanie się większej ilości ludzi.

Dlaczego warto korzystać z serwisów społecznościowych?

Najprościej rzecz ujmując – social media to ogromna baza potencjalnych klientów. Często można usłyszeć humorystyczne powiedzenie – ,,nie ma Cię na Facebooku to nie istniejesz”. Dotyczy się to także firm – wiele biznesów rozkwita dzięki działalności na Facebooku. Według badań GUS Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2021 roku:

,,W 2021 r. prawie co drugie przedsiębiorstwo korzystało z mediów społecznościowych (45,6%, tj. o 9,0 p. proc. więcej niż dwa lata wcześniej). Największą popularnością cieszyły się one w grupie firm dużych, gdzie korzystało z nich 77,7% przedsiębiorstw; wśród firm średnich i małych odsetki te były niższe i wyniosły odpowiednio 57,9% i 42,0%.”

 

Dobrze prowadzona kampania reklamowa w tym serwisie potrafi przyciągnąć do Ciebie tysiące odbiorców, spośród których wielu może zostać z Twoją firmą na dłużej.

Drugi ważny element to darmowa reklama

Media społecznościowe nastawione są na treść. Grafika na Facebooku, kafelek na instastories lub post na LinkedIn – wszystkie te rzeczy są Twoimi sprzymierzeńcami. Wykorzystując możliwości jakie dają social media możesz bardzo niskim kosztem przedstawić swoją ofertę potencjalnym klientom. Warto też zbudować graficzny wizerunek swojej marki – po zakorzenieniu się w świadomości odbiorców będziesz rozpoznawany przez nich na pierwszy rzut oka. Spójny styl grafik reklamowych lub charakterystyczne barwy Twojej firmy to rzeczy, wokół których możesz stworzyć estetyczny i przyciągający wzrok profil, na przykład na Instagramie.

Lajki, szery, komentarze

Social media to prosty sposób na komunikację z Twoimi odbiorcami. Łatwo możesz dostosować swoje treści patrząc na reakcje ludzi, jak na przykład liczba polubień czy udostępnień. W strefie komentarzy możesz przeczytać też opinie na temat swoich produktów lub odpowiedzieć na pytania klientów.

Szybkość działania

Real time marketing – najprościej rzecz ujmując, jest to działanie marketingowe nawiązujące do bieżących wydarzeń. Dobrym przykładem może być dość głośna sprawa Banksy’ego, brytyjskiego artysty ulicznego który wystawił na licytację jedną ze swoich prac. Okazało się, że w ramie obrazu ukryta była niszczarka, która uruchomiła się po zakończeniu aukcji, tym samym niszcząc obraz. Temat szybko został podchwycony przez takie firmy jak na przykład McDonald’s czy Ikea, a ich reklamy poniosły się po sieci niczym wirus.

Reagując w interesujący sposób na bieżące wydarzenia Twoja reklama może dotrzeć do dużo większej liczby odbiorców, a o Twojej firmie może być głośno.

Podsumowanie

Social media to potężne narzędzie. Facebook, Instagram czy LinkedIn w łatwy i tani sposób mogą Ci pomóc w rozwinięciu bazy swoich klientów, a także pozyskać nowych. Skupienie się na działalności internetowej pozwoli Ci zaistnieć w świadomości Twoich potencjalnych klientów. Ciekawe prowadzenie profili firmowych w social media pozwoli Ci też zbudować pewną społeczność wśród Twoich odbiorców, a kto wie – może to właśnie Twoją firmę będą kiedyś stawiać jako wzór digital marketingu.

Udostępnij na Facebook'u i podziel się z innymi!