You are currently viewing Co to jest marketing firmy?

Co to jest marketing firmy?

Założenie własnej firmy w dzisiejszych czasach jest banalnie proste i szybkie. Każdy z dnia na dzień może stać się przedsiębiorcą. Aby jednak prowadzić firmę, która odnosi sukcesy, przynosi korzyści i stale się rozwija, potrzeba czegoś więcej niż dobry pomysł. Opracowanie biznesplanu, strategii oraz wykorzystanie licznych narzędzi zwiększa szansę na powodzenie interesu. Jednym z głównych filarów, na których opiera się przedsiębiorstwo, jest marketing. Ten, prowadzony w odpowiedni sposób, może przynieść wymierne korzyści.

Czym jest marketing?

Czym zatem jest fundament, który ma tak ogromne znaczenie przy budowaniu własnej marki? Według podręcznikowej definicji jest to sposób działania i zarządzania zorientowany na rynek i klienta. Są to wszystkie czynności wspierające sprzedaż produktów i usług, wykonywane różnymi metodami oddziaływania na nabywcę. Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu definiuje marketing jako proces planowania i realizacji pomysłów, ustalania cen, promocji, dystrybucji towarów i usług. Ekonomista Philip Kotler określa marketing jako naukę i sztukę badania, tworzenie i oferowanie z zyskiem produktów mających wartość dla klienta w celu zaspokojenia potrzeb rynku. 

Jak widać pod pojęciem marketingu ukrywa się wiele wartości, które tworzą firmę i pozwalają jej się rozwijać. Jest to pojęcie wyjątkowo szerokie więc żeby ułatwić klasyfikację można wyróżnić trzy obszary marketingu.

  • marketing zewnętrzny- polega na przygotowaniu produktu, ustaleniu cen, opracowaniu strategii dystrybucji oraz metod promocji,
  • marketing wewnętrzny- obejmuje szkolenia pracowników mające na celu obsługę klienta na najwyższym poziomie,
  • marketing interakcyjny- dotyczy relacji z klientami.

Marketing firmy- na czym się skupić?

Marketing jest niezwykle istotną częścią firmy. To dzięki niemu można pokazać światu nowe produkty, informować o cenach i akcjach promocyjnych. Ponadto to dzięki niemu jest możliwe zbudowanie zaufania oraz wiarygodności firmy. Trzeba pamiętać, że marketing nie odpowiada wyłącznie za reklamę, ale jest istotny również w innych obszarach, takich jak:

  • analizowanie rynku,
  • opracowanie i modyfikacje polityki cenowej,
  • dbanie o reputację firmy,
  • poprawianie jakości oferowanych produktów i usług,
  • analiza nowych obszarów działalności.

Działania marketingowe należy opracować już na początku prowadzenia działalności. Poznanie rynku i potrzeb klientów umożliwi przygotowanie strategii. Obecnie zdecydowana większość działalności marketingowej odbywa się w Internecie i obejmuje kilka obszarów:

  • content- polega na tworzeniu treści, które przyciągną uwagę klienta, a w ostateczności zachęcą do skorzystania z produktów firmy.
  • e-mail- odmiana marketingu bezpośredniego, dzięki któremu informacje o nowościach i akcjach promocyjnych trafiają do osób z listy mailingowej,
  • social media- doskonałe w bezpośrednim kontakcie z odbiorcami. Media społecznościowe skracają dystans pomiędzy firmą a klientami oraz poprawiają komunikację. Umożliwiają błyskawiczną reklamę dla szerokiego grona odbiorców,
  • SEM- inaczej marketing w wyszukiwarkach, polega na pozycjonowaniu stron.

Marketing kluczem do sukcesu firmy

Marketing to starannie przygotowane działania dzięki którym nasza firma nie będzie anonimowa. Dobrze prowadzony marketing powiększy grono klientów oraz zwiększy zainteresowanie produktami lub usługami. Bez marketingu odniesienie sukcesu jest niemożliwe. 

Udostępnij na Facebook'u i podziel się z innymi!