You are currently viewing Media społecznościowe to nie tylko zdjęcia i filmy

Media społecznościowe to nie tylko zdjęcia i filmy

Social media już dawno przestały być miejscem tylko do komunikowania się ze znajomymi. Wciąż rosnąca popularność social sellingu spowodowała, że media społecznościowe stały się także ogromną powierzchnią reklamową dla przedsiębiorców. Jak zatem wykorzystać social media do pozyskania klientów?

Social selling

Na początku tekstu wspomniałem o terminie social sellingu, ale co to tak właściwie jest? To wykorzystanie firmowych kanałów social media w celu nawiązania kontaktu z potencjalnymi i obecnymi klientami oraz budowania z nimi relacji.

Jak pozyskać klientów w social media?

  1. Zbieraj dane do zbudowania bazy

No jasne, ale przecież nikt nie da Ci swoich danych za darmo. Dobrym sposobem może być udostępnianie darmowych e-booków, poradników czy filmów dla ludzi, którzy zapiszą się do Twojego newslettera. Możesz też do tego wykorzystać na przykład Formularze Google.

Dzięki tym działaniom uzyskasz dostęp do takich informacji jak adres e-mail, telefon, dane kontaktowe, ale też wiek lub wykształcenie Twoich potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak, że nie udostępnił Ci danych za darmo – otrzymał od Ciebie przydatne, darmowe treści. Budując swoją bazę w ten sposób, możesz ją później świetnie wykorzystać – na przykład wysyłając informację o nowych ofertach czy produktach.

2. Zdobywaj zaufanie

Co jest nadrzędnym celem social media? Komunikacja z innymi ludźmi. Ogromną zaletą mediów społecznościowych jest możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem. Czasy, w których reklama wyglądała jak monolog przeszły do historii. Teraz możesz śledzić w jaki sposób Twoi odbiorcy reagują na Twoje reklamy, a dzięki temu możesz reagować na ich potrzeby. W każdym momencie mogą Ci też wysłać bezpośrednią wiadomość lub napisać komentarz z opinią – to tzw. feedback. Wysłuchuj swoich klientów i reaguj na ich sugestie – dzięki temu zobaczą, że nie są dla Ciebie tylko cyferkami w Excelu.

3. Ciekawe reklamy

Ciekawa i atrakcyjna dla oka reklama działa niczym magnes. Zadbaj o to, by reklama była spójna z identyfikacją wizualną Twojej marki. Ważny jest też format – zdjęcie, obraz ek lub infografika? W tym temacie panuje pełna dowolność. Warto jednak zorientować się, jaka reklama ,,poniesie się” najbardziej – na przykład na Facebooku panuje obecnie trend na filmy. Możesz pokazać swoim klientom na przykład powstawanie Twojego produktu od podstaw. Zależnie od docelowej grupy klientów, promocję na Facebooku warto połączyć też z z funkcjami, jakie daje Instagram – wspomniałem o nich w tym (https://frpp.pl/2022/03/20/jak-instagram-moze-pomoc-w-dzialalnosci-internetowej/) tekście.

 4. Wybij się w wyszukiwarce

Każde media społecznościowe mają swoją wyszukiwarkę. Zadbaj o dobrze dopasowane słowa kluczowe pasujące do profilu działalności Twojej firmy, by być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. 

5. Identyfikacja wizualna

Zadbaj o to, by każdy Twój profil w mediach społecznościowych był prowadzony w jeden, spójny sposób. Nie zapominaj też o swoim sklepie internetowym. Jeśli symbole, których używasz są wspólne dla wszystkich Twoich stron, spowoduje to, że klient poczuje się bezpiecznie i pewnie – i tym samym dokończy proces zakupu.

6. Remarketing

Na czym polega remarketing? Najprościej mówiąc, to ponowne wyświetlenie Twojej reklamy każdemu, kto odwiedził Twoją stronę lub fanpage. W obecnych czasach jest to skuteczny sposób na dotarcie do większej ilości klientów i zwiększenie sprzedaży. Ponownie wyświetlenie reklamy często potrafi zmotywować do powrotu tych, którzy z jakiegoś powodu nie dokonali zakupu na Twojej stronie. Takie działanie poskutkuje zbudowaniem długotrwałej relacji z klientem.

Podsumowanie

Jak widzisz, pozyskanie klientów w social media jest względnie proste. Wykorzystując rady zawarte w tym tekście na pewno uda Ci się zbudować relacje z klientami, poszerzyć bazę odbiorców i zwiększyć sprzedaż. Nie czekaj – zacznij działać!

Udostępnij na Facebook'u i podziel się z innymi!